lunes, 30 de abril de 2018

Scratch_Javi Bermúdez

1.Condicions de trabajo

2.Valoració del programa

Resultado de imagen de scratch










Scratch m'ha paregut un programa molt original, dóna moltes possibilitats diferents per a realitzar els treballs que no han posat. Personalment m'he divertit molt amb este programa ja que et donava l'oportunitat de realitzar-los de formes còmiques i diferents, deixant que utilitzem la nostra creativitat per a dur a terme els exercicis.


3. Valoració del treball proposat

 El treball m'ha paregut molt entretingut, a mesura que passaven els exercicis augmentava la dificultat. De vegades ha sigut frustrant el no trobar la solució per als problemes i, de vegades ni tan sols trobava la fallada. Este treball ens deixava molta llibertat per a realitzar els exercicis pel que ens ha servit per a exercitar la nostra creativitat.  
M'ha paregut un treball molt diferent de la resta de què hem fet, inclús m'he divertit realitzant els exercicis. Ha convertit les classes d'informàtica en classes entretingudes i diferents.

 4. Diari de sesions

 Les primeres sessions van ser una primera presa de contacte amb el programa. Vam fer exercicis simples i fàcils per a aprendre el funcionament bàsic del programa i acostumar-nos als seus mecanismes.

Després d'aprendre els bàsic de Scratch comencem amb l'exercici 1, el qual només consistia a dibuixar un quadrat. El segon exercici consistia a dibuixar un triangle. Estos dos primers exercicis continuaven sent una presa de contacte ja que no presentaven molta dificultat.






 L'exercici 3 consistia a dibuixar una casa, és a dir, que ens demanava unir els dos exercicis anteriors en un mateix, el triangle havia de ser la teulada i el quadrat la fatxada. Açò ens va ajudar a realitzar una edició més llarga i complexa encara que tampoc va resultar molt difícil.




  L'exercici 4 ens demanava utilitzar de fons el google maps i dibuixar el recorregut des de les nostres cases al col·legi, este exercici no va ser complicat ni requeria molta edició.



L'exercici 5 ja presentava una certa dificultat ja que ens demanava que un personatge (a qui havíem de posar la nostra cara) creuara per un pas de zebra i que el semàfor canviara de color quan este ho fera. Este exercici ens va servir per a aprendre més sobre la utilització de Scratch.



 En l'exercici 6 demanava recrear un aquari on els peixos i un carranc es mogueren aleatòriament pel fons marí i unes bambolles que pujaren contínuament cap a la superfície. Açò va suposar una pujada de dificultat ja que calia utilitzar noves possibilitats.


 
L'exercici 7 demanava representar una història en la isqueren dos personatges. No va suposar gran dificultat. 



L'exercici 8 també demanava una història però esta vegada havíem d'utilitzar una possibilitat nova que no havíem utilitzat abans. Consistia a realitzar una pregunta i deixar el jugador que responga. Este exercici va servir per a aprendre a utilitzar esta part del programa.

 

En l'exercici 9 havíem d'utilitzar allò que s'ha aprés en l'exercici 8, en exercicis anteriors i aprendre coses noves per a recrear una activitat de càlcul d'àrea i perímetre fent al jugador interaccionar en l'exercici. 



   
En l'exercici 10 havíem de fer un joc en un laberint del tipus del Come-cocos. Este exercici consistia a aplicar tot allò que s'ha aprés durant tots els exercicis i a utilitzar la teua imaginació per a afegir coses entretingudes al joc. En el personal, m'ha paregut l'exercici més entretingut de realitzar.



En l'exercici 11 havíem de realitzar un altre joc en el qual el jugador devia interactuar i respondre preguntes intentant endevinar el número que pensava el nostre personatge. Podies ajudar el jugador donant-li pistes de si el número pensat era més alt o més davall. No va ser un exercici fàcil i va costar prou aconseguir que tot l'exercici quadrara i es cordinara correctament.

No hay comentarios:

Publicar un comentario